Cały zespół bierze udział
w tworzeniu planu projektu
45
Lider może mieć pokusę, aby samemu napisać plan projektu. Tak wydaje się łatwiej, bo unika nieefektywnych dyskusji, nikt mu nie przeszkadza i ma szansę zrobić to szybciej. Jednak o wiele więcej jest ujemnych stron takiego rozwiązania. Nie wykorzystujemy wiedzy i doświadczenia osób zaproszonych do zespołu. Ryzykujemy pominięcie ważnych zadań, o których wiedzą członkowie zespołu, a lider może być ich nieświadomy. Na dodatek, bodaj największym ryzykiem jest złe nastawienie członków zespołu do planu prac, który ktoś inny stworzył dla nich (bez nich).
Wspólne tworzenie planu projektu całym zespołem nie tylko sprawia, że będzie on bardziej kompletny, ale również gwarantuje dobre nastawienie wszystkich do późniejszej realizacji. Bo to „nasz” plan.
Więcej: w poniższym odcinku podcastu.
Zdjęcie: https://unsplash.com/photos/-uHVRvDr7pg