Dzielimy się całymi
obszarami tematycznymi
58
Lider nie powinien zajmować się wskazywaniem pojedynczych zadań do realizacji przez członków zespołu, bo łatwo stanie się wąskim gardłem i jednocześnie oduczy ich myślenia. Będą oni biernie czekać na kolejne zadania, po wykonaniu których znów przestawią się w tryb oczekiwania. Ani to efektywne, ani dla nich motywujące.
Już od początku projektu najlepiej podzielić całe obszary tematyczne pomiędzy siebie, tak aby każdy w zespole otrzymał do zarządzania swój „departament”. Co możemy zyskać dzięki takiemu podejściu? Większą swobodę i decyzyjność członków zespołu, a zarazem obdarzenie ich większą odpowiedzialnością. To oni muszą dopilnować, czy wszystko w ich obszarze zostało należycie zaplanowane i zrealizowane. Z drugiej strony Lider będzie mniej obciążony, ponieważ nie musi już myśleć o pojedynczych zadaniach. Do tego rzeczy dzieją się jednocześnie, a więc cały projekt zyskuje na efektywności.
Więcej: w poniższym odcinku podcastu.
Zdjęcie: https://unsplash.com/photos/sliced-cake-on-white-ceramic-plate-EfkMkUXs0fU
