Sponsor utrzymuje bieżący
kontakt z liderem projektu
23
W najlepszych projektach świetnie funkcjonuje tandem: sponsor – lider projektu. Ścisła współpraca między tymi dwoma osobami, to klucz do sukcesu projektu.
Zwykle wykres zaangażowania sponsora w czasie przypomina literę „U”: jest aktywny na początku (gdy zleca zadanie) i na samym końcu (gdy trzeba je odebrać i rozliczyć zespół). Tymczasem idealny wykres przypominałby raczej poziomą linię. Stałe, regularne zainteresowanie przebiegiem projektu to model wzorcowy. Przy czym wcale nie musi to oznaczać przesadnie dużej ilości czasu, którą musiałby poświęcić sponsor. Bynajmniej. Dlatego warte polecenia są bardzo krótkie – ale regularne – spotkania statusowe sponsora z liderem.
„Czy jest coś, co mogę dla ciebie zrobić?” – takie pytanie powinno padać z ust sponsora na takich spotkaniach. Lider dzięki temu autentycznie czuje, że może liczyć na pomoc.
Przy okazji też budujemy system wczesnego ostrzegania. Jeśli cokolwiek w projekcie pójdzie nie tak, to poinformowanie o tym sponsora na bieżąco ma ogromną wartość. Jest bowiem jeszcze czas na reakcję. Zbyt długie utrzymywanie fikcji lub zwlekanie z otwartą informacją o kłopotach (np. nieuchronnych opóźnieniach itp.) może doprowadzić do sytuacji znacznie gorszej – bez dobrego wyjścia.
Szczera i regularna komunikacja na linii lider – sponsor pozwala uniknąć takich sytuacji.
Więcej: w poniższym odcinku podcastu.
Zdjęcie: https://unsplash.com/photos/uwpo02K55zw